Maarten - Areamonteur regio Brabant

miniatuur_maarten.jpg

“Na zestien jaar Boels kan ik wel zeggen dat er oranje bloed door mijn aderen stroomt. Ik heb de organisatie en mezelf hier zien groeien. In het begin werd er nog wel raar naar me gekeken als ik bij een klant een grote machine kwam herstellen. Ze dachten: moet zo’n broekie dat aggregaat gaan repareren? Inmiddels ben ik gepokt en gemazeld, en ben ik van 60.000 km per jaar naar een iets beperkter werkgebied gegaan.”

De werkdag van Maarten

“Een areamonteur repareert machines bij de klant. Ik verhelp de eerstelijns storingen en ben een verlengstuk van de filialen. Een vaste werkplek heb ik niet, ik stap ’s ochtends in mijn bus en ga op pad. Dat kan zijn naar een klant of naar een van de zeven filialen die ik ondersteun. Daar kan ik bijvoorbeeld mijn administratie wegwerken en houd ik contact met mijn directe collega’s. Als er een storingsmelding komt, ga ik op pad. Mijn kennis houd ik actueel door het volgen van trainingen en cursussen, vaak bij de leverancier zelf. Ik ben meegegroeid met Boels. Deze functie bestond eerder nog niet en in de eerste jaren bestreek ik zelfstandig bijna heel Zuid-Nederland. Nu heb ik een eigen regio en zijn er meer areamonteurs. Maar er is meer veranderd: het papierwerk heeft plaatsgemaakt voor een iPad, dat maakt het werk een stuk gemakkelijker. De vrijheid om mijn werkdag in te delen zoals ik wil, mits er geen spoedgevallen zijn, geeft me een goed gevoel. De diversiteit is daarnaast voor mij ook een groot pluspunt. Het kan zijn dat je ‘s ochtends bij een project een compressor staat te repareren en dat je ’s middags bij een klant met een kapotte graafmachine bent. Tenslotte vind ik het fijn om mensen te helpen. Dankzij mijn bijdrage kan het werk weer doorgaan.”